CHEVROLET Camaro SS 6,2 V8 - EU


Když se objevily první informace o tom, že by mělo do Evropy oficiální cestou dorazit CAMARO považovali to zprvu všichni za informační šum. Netrvalo ale dlouho a informace začala dostávat stále reálnější podobu a vše vyvrcholilo podpisem smluv, na základě kterých čtyři dealeři CHEVROLET z třiceti obdrželi v České republice autorizaci pro prodej tohoto modelu (později se jejich počet rozrostl na pět).



Pro nás, kteří jsme se prodejem amerických aut v minulosti zabývali a zabýváme se jím dodnes byla téměř povinnost být jedním z nich a tak se také stalo. Samozřejmě nic není zadarmo, museli jsme splnit přísné standardy, pro udělení licence na prodej tohoto modelu, ale podstatné je, že jsme autorizovaným dealerem CHEVROLET CAMARO pro region Praha a okolí.



Americké verzi tohoto legendárního amerického sportovního vozu jsme se již věnovali v jednom z předchozích testů a tak se pojďme podívat v čem je odlišná verze pro Evropu, protože na to se nás zákazníci nejčastěji ptají.



  • Evropská verze má na rozdíl od Americké sklopná vnější zpětná zrcátka s integrovanými ukazateli změny směru.
  • Ze střechy nebo zadního víka u verze convertible zmizela anténa a byla nahrazena anténou integrovanou v zadním skle.
  • Evropská verze má jiný audiosystém, který umožňuje příjem rozhlasových pořadů v celém pásmu ( Americká verze ladí pouze sudé kmitočty )
  • Přední xenonové světlomety jsou vybaveny ostřikovači v souladu s normou EU.
  • Zadní skupinové svítilny jsou osazeny diodami LED a mají i jiný tvar oproti Americké verzi.
  • Evropská verze má jiné nárazníky v souladu s předpisy platnými v EU.
  • V Evropě je vůz nabízen pouze v nejsilnější verzi, tedy s motorem LS3 6,2 V8, šestiválcová pohonná jednotka není k dispozici.

  • V čem ale spatřujeme zásadní rozdíl jsou následující dvě věci:
  • Chevrolet CAMARO pro Evropu dostalo jiné tlumiče pérování a silnější stabilizátory jak vpředu, tak vzadu. Cílem bylo zlepšit jízdní vlastnosti vozu při vysokých rychlostech, se kterými je třeba v Evropě počítat například na Německých dálnicích a kterých za běžného provozu v USA auto nikde na silnici legálně nedosahuje.
    Podvozek který tvoří vpředu zavěšení Mc Pherson a vzadu nezávislé čtyřprvkové zavěšení je dílem vývojového centra značky HOLDEN, což je Australská divize GM, známá například modelem JACKAROO, vítězem Australské rallye. Seriové montáži předcházelo důkladné testování, pro které si konstruktéři nevybrali nic méně prestižního, než Nordschleife - severní smyčku Německého závodního okruhu Nurburgring. Výsledkem byl sportovní paket s označením FE4, kterým jsou vybaveny všechny Evropské modely CAMARO a který konstruktéry nadchl do té míry, že o jeho zavedení uvažovali i v případě Amerických modelů vozu CAMARO.
  • Plná tovární záruka v rámci Evropské sítě autorizovaných dealerů CHEVROLET CAMARO po dobu tří let nebo 100 000km. Pro někoho nepodstatná informace, pro ty znalejší naopak dost podstatná věc, protože i když většinu prodejců Amerických aut tvoří u nás lidé, kteří se snaží zákazníkům nabídnout maximálně seriózní služby včetně záruky na vozy dovážené z USA, jejich možnosti se samozřejmě nedají porovnávat s možnostmi automobilky.

Tolik zásadní rozdíly a pojďme se teď podívat na vůz jako takový:


4836,8 mm dlouhý vůz je v Evropě nabízen ve dvou verzích. Kupé s pevnou střechou a Convertible s elektricky ovládanou skládací plátěnou střechou. Maximální rychlost je u obou modelů elektronicky omezena na 250km/h, zrychlení 0- 100km/h činí u verze Kupé 5,2/5,4s, u verze Convertible pak 5,4/5,6s. ( manuál / automat ).



Základ pohonné jednotky je shodný s modelem CHEVROLET CORVETTE C6 a tvoří ho atmosférický, zážehový vidlicový osmiválec LS3 o obsahu 6162 kubických centimetrů, jehož výkon i kroutící moment se liší podle typu použité převodovky buď 432 koní při 5900ot/min, 569/4600Nm při 1/min u verze s manuální šestistupňovou převodovkou, nebo 405 koní, při 5900ot/min, 556/4300Nm při 1/min u verze s automatickou šestistupňovou převodovkou. Jako palivo je výrobcem doporučený bezolovnatý benzín Natural 98, alternativně lze použít i Natural 95. V kombinaci s automatickou převodovkou je motor vybaven systémam ,,Active Fuel Management“, který odpojuje přívod paliva do poloviny válců během jízdního režimu, kdy není vyžadován plný výkon motoru, což vede k úspoře paliva. Výrobce udává kombinovanou spotřebu v rozmezí 13,1 – 14,1 L/100km. My jsme měli dlouhodobý průměr 14,6 a jako u většiny těchto vozů samozřejmě spotřeba závisí na stylu jízdy.



Manuální převodovka je vybavena patentovaným systémem HURST, jehož základem je krátký chod řadící páky, což zjednodušuje a především zrychluje řazení jednotlivých převodových stupňů. Automatická převodovka nabízí kromě standardního „Déčka” i sportovní režim a funkci TAP SHIFT, tedy řazení tlačítky na volantu.



Obě funkce oceníte ve chvíli, kdy se potřebujete věnovat především tomu, co se děje před vozem, než tomu, co máte zrovna zařazeno. Výkon motoru je přenášen na zadní nápravu se samosvorným diferenciálem.



430 koní je už poměrně hodně a u vozu, kde se předpokládá, že za jeho volant usednou i řidiči, kteří za sebou nemají závodní průpravu je rozumné vybavit vůz systémy, které budou bdít nad jeho bezpečností a korigovat jejich chyby, aby jejich první cesta nebyla zároveň tou poslední.



Prvním z nich je systém EDC – Engine Drag Control, kterým je vybavena jak verze s manuální převodovkou, tak verze s automatem. Systém hlídá otáčky předních a zadních kol během jízdy. V případě, kdy řidič například před zatáčkou prudce sundá nohu z plynu, čímž by normálně došlo k přibrzdění zadní nápravy a následnému smyku, srovná systém EDC otáčky přední a zadní nápravy a vyrovná stabilitu vozu.



Verze s manuální převodovkou je sériově vybavena systémem Launch Control, který vyhodnocuje otáčky kol v případě, že řidič sešlápne plynový pedál až na podlahu a pustí spojku. V takovém případě dochází k regulaci otáček motoru tak, aby vůz přenesl maximum výkonu na silnici, ale nedocházelo k prokluzu kol ani poškození spojky.



Kromě dvou výše zmiňovaných ve voze nechybí ani obvyklé bezpečnostní systémy, jako jsou AIR BAGY, předpínače bezpečnostních pásů, ABS,TCS, TPMS – kontrola tlaku v pneumatikách, nebo ISOFIX na zadních sedadlech, či brzdový asistent.



Zastavit bychom se měli u stabilizačního systému „Stabilitrak”, který nabízí čtyři módy včetně plného manuálu, kdy je vše závislé na schopnostech řidiče.
Standard - nad stabilitou vozu zcela bdí elektronika
TCS OFF / Stability ON - vypnutý protiprokluz, zapnutá stabilizace



Competitive / Sport Mode – nabízí větší požitek ze sportovní jízdy, systém zasahuje do řízení vozu později než ve standardním módu, dovolí Vám nechat vůz v zatáčce lehce ,,ustřelit“ apod.



TCS OFF/ stability OFF systém určený zkušenějším jezdcům, který ponechává řízení plně na řidiči a nezasahuje do řízení vozu



Další konstrukční prvek, který bychom rozhodně neměli zapomenout zmínit jsou brzdy. CAMARO je na všech kolech osazeno kotoučovými brzdami s vnitřním chlazením a čtyřpístkovými třmeny BREMBO.



Interiér vozu je koncipovaný jako 2+2, sedadla jsou čalouněna kvalitní kůží, přístrojovou desku tvoří dvojice analogových ukazatelů otáček a rychlosti mezi kterými je umístěn informační displej. Značkový audiosystém BOSTON o výkonu 250W nabízí přehrávání CD obvyklých formátů jako je MP3, dále pak rádio Evropskou normou a rozhraní pro připojení iPodu nebo iPhonu. Připojení telefonu prostřednictvím Bluetooth bereme v této kategorii jako samozřejmost.



Podobně jako CORVETTE i CAMARO je vybavené „head up” displejem, který během jízdy promítá na čelní sklo do řidičova zorného pole údaje o rychlosti, otáčkách motoru atd. V nabídce je několik menu a tato funkce je velmi praktická při vyšších rychlostech nebo hustém provozu, kdy se potřebujete maximálně soustředit na to, co se děje před vozem.



Co se dojmů z jízdy týká, tak CAMARO potěší srdce každého automobilového nadšence hned poté, co otočí klíčkem, protože mohutný zvuk osmiválce je skutečně excelentní. Zátah motoru odpovídá výkonu a točivému momentu, podvozek je dle našeho názoru nastavený někde uprostřed, takže vůz dobře sedí na silnici, zároveň vůz ale můžete používat na běžné ježdění nebo s ním jezdit celý víkend po našich tragických silnicích, což v této kategorii zdaleka není samozřejmost. Máme v živé paměti zkušenosti s některými sportovními vozy, se kterými jízda v běžném provozu byla díky rázům od podvozku skutečným utrpením.



Camaro rozhodně nepředstavuje žádnou tuctovku, kterých potkáte deset za odpoledne. Mladší generace ho jednoznačně identifikuje podle autorobota Bumblebee z filmu TRANSFORMERS, kde si CAMARO zahrálo a střední generaci vůz zaujme designem karosérie, protože je úplně jiný, než všechna ostatní auta, která na našich cestách běžně potkávají.



Zákazníci dnes často chtějí slyšet věcné argumenty proč se rozhodnout právě pro daný model, takže tady jsou alespoň dva nejzákladnějsí, kterými náš dnešní test uzavřeme.

1. Pokud byste vzali částku, za kterou pořídíte nové CAMARO, což je těsně pod milion korun a chtěli zjistit, jaký srovnatelný sportovní vůz za tyhle peníze v Evropě pořídíte, ušetříme Vám cestu i čas – žádný! Buď jim chybí výkon, nebo jsou cenově „poněkud jinde”, jak je patrné z následující tabulky, která zahrnuje vozy, které se svými parametry CAMARU blíží:



MotorObsahVýkon (koní)Točivý momentZrychlení 0-100km/hMax. rychlostCena vč. DPH
CAMARO CPE6,2 V84325695,2250990 000 Kč
Nissan 370Z3,7 V63262705,32501 169 000 Kč
AUDI S5 CPE4,2 V83544405,12551 504 000 Kč
Porsche Cayman CPE2,9 V62653005,82651 397 000 Kč
BMW M3 CPE4,0 V84204004,82491 782 000 Kč


2. Zkuste si vzpomenout, kdy jste naposledy parkovali na některém z velkých parkovišť jaká bývají třeba u nákupních center. A teď si zkuste vzpomenout kolik jste cestou ke svému vozu viděli zaparkovaných BMW, Mercedesů, nebo Audi? Pět, možná deset, nebo dvacet? A Chevroletů CAMARO? .....Ani jeden ? Jste si jistí? ... Nejspíš ano protože kdyby tam nějaké Camaro stálo, tak toho byste si přece určitě všimli.




Ceník a technické informace.


Srpen 2012



Recenze aut - CHEVROLET Camaro SS 6,2 V8 - EU Recenze aut - CHEVROLET Camaro SS 6,2 V8 - EU Recenze aut - CHEVROLET Camaro SS 6,2 V8 - EU Recenze aut - CHEVROLET Camaro SS 6,2 V8 - EU Recenze aut - CHEVROLET Camaro SS 6,2 V8 - EU Recenze aut - CHEVROLET Camaro SS 6,2 V8 - EU Recenze aut - CHEVROLET Camaro SS 6,2 V8 - EU Recenze aut - CHEVROLET Camaro SS 6,2 V8 - EU Recenze aut - CHEVROLET Camaro SS 6,2 V8 - EU Recenze aut - CHEVROLET Camaro SS 6,2 V8 - EU Recenze aut - CHEVROLET Camaro SS 6,2 V8 - EU Recenze aut - CHEVROLET Camaro SS 6,2 V8 - EU Recenze aut - CHEVROLET Camaro SS 6,2 V8 - EU Recenze aut - CHEVROLET Camaro SS 6,2 V8 - EU Recenze aut - CHEVROLET Camaro SS 6,2 V8 - EU
© 2008 - 2016 CAR FOR YOU Tuklaty 186, 250 82 Úvaly u Prahy |