Chevrolet Cruze SW


Zatímco v USA patří CHEVROLET mezi přední výrobce automobilů, v Evropě na něj ještě stále někteří zákazníci nahlížejí s despektem, který pramení nejčastěji z faktu, že převážná část modelů je vyráběna ve výrobních závodech Chevroletu v Koreji, kterou dodnes mnozí méně zcestovalí považují za rozvojovou zemi. Na jednom z automobilových veletrhů jsem byl dokonce svědkem debaty, ve které jeden z návštěvníků zasvěceně poučoval svého kolegu o tom, že Chevrolet je značka, která v USA vyráběla auta a později automobilku koupila Severní Korea.



Co dodat? Nejspíše jen to, že ještě bude nějakou dobu trvat, než z myslí některých Evropanů zmizí zažitá představa, že vše co je vyrobeno na Asijském kontinentu vzniká za primitivních podmínek v bambusových chatrčích a kvalita produktů je na míle pozadu ve srovnání s Evropskými standardy.



Bylo by zajímavé pozorovat reakce zastánců této teorie při návštěvě Soulu nebo výrobního závodu v Incheonu, protože realita je jejich představě na míle vzdálená.



Z pohledu obchodníka vypadá celá věc poněkud jinak. Každý dnes vyrábí tam, kde jsou nejnižší provozní náklady. Když si otevřete na Václavském náměstí v Praze prodejnu s oděvy, těžko vedle ní postavíte i textilní továrnu, protože by vzhledem k ceně pozemku a nákladům stála tolik, že by celý projekt ztratil smysl. Prodejna na Václavském náměstí Vám tedy zůstane, protože je to ideální místo pro prodej, ale továrnu postavíte tam, kde to bude cenově výhodnější, tedy někde za městem.


Kvalita vašich výrobků ale musí odpovídat konkurenci na „Václavském náměstí“, protože jinak byste nic neprodali. Co se automobilů týká, při dnešní úrovni technologie výroby lze navíc říci, že robotům, kteří tvoří výrobní linku, na které automobily vznikají je jedno, jestli hala ve které pracují stojí v Soulu nebo v centru Mnichova. V případě automobilů navíc důležitou roli hraje množství testů, kterými musí vůz projít i počet předpisů a norem, které vůz musí splňovat aby se mohl v EU prodávat a normy jsou pro všechny výrobce stejné bez ohledu na to, kde byl vůz vyroben. Prosté a jednoduché, přesto pro mnohé těžko pochopitelné.



CHEVROLET CRUZE je klasickým příkladem vozu, kde některým lidem činí potíže překonat počáteční nedůvěru a předsudky. Ve chvíli, kdy sedí za volantem jsou ohlasy v naprosté většině velmi pozitivní a i majitelé, kteří s modelem CRUZE jezdí si ho v naprosté většině případů chválí a jsou s ním spokojeni. To, že se CHEVROLET CRUZE stal dva roky po sobě vítězem mistrovství světa cestovních automobilů WTCC i to, že je k dnešnímu dni s 1 300 000 prodanými kusy celosvětově nejprodávanějším modelem vozu z produkce automobilky CHEVROLET, jistě nebude náhoda.



CHEVROLET CRUZE byl prvním průlomovým modelem z nové modelové řady vozů CHEVROLET. Nabídl jak elegantní design, tak dobré jízdní vlastnosti, prostorný interiér a cenu přijatelnou pro běžného smrtelníka. To vše v kombinaci s pěti hvězdičkami EURONCAP, což představuje zatím nejlepší dosažené hodnocení v crash testu, jehož cílem je prověřit bezpečnost vozu při nárazu.



Vůz byl nejprve v nabídce coby čtyřdveřový sedan, v roce 2011 přibyla i pětidvéřová verze, tedy provedení hatchbacka v létě roku 2012 dorazila i verze kombi, které se budeme dnes věnovat. CHEVROLET CRUZE STATION WAGON (zkráceně SW ), jak zní typové označení modelu spadá do kategorie vozů nižší střední třídy a mezi jeho konkurenty tak najdeme například Kiu C´eed SW , nebo Škodu Octavia Combi .



S délkou 4681 mm patří Chevrolet Cruze SW k nejdelším vozům ve své třídě a je tedy o více než deset centimetrů delší než zmiňovaná Škoda Octavia Combi, která je u nás považována za ikonu mezi rodinnými a fleetovými vozy. Rozvor činí u Chevroletu Cruze SW 2685mm, výška včetně integrovaných podélných střešních nosičů činí 1521mm, šířka vozu pak 1797mm. Zavazadlový prostor má základní objem 500 litrů, po sklopení zadních sedadel se rozroste na 1478 litrů. Maximální rychlost vozu s motorem 2,0VCDI v kombinaci s manuální převodovkou, činí 200km/h, z nuly na sto vůz zrychlí za 8,8 vteřiny. Výrobcem udávaná kombinovaná spotřeba paliva na sto kilometrů činí 5,2 litru motorové nafty. Tolik tedy základní údaje.



Základem konstrukce podvozku vozu je vpředu nezávislé zavěšení Mc. Pherson v kombinaci se zadní pevnou nápravou s vlečenými rameny. Brzdy jsou vpředu i vzadu kotoučové se systémem ABS, všechny verze výbavy jsou standardně vybaveny šesticí Air Bagů a elektronickým stabilizačním systémem. Vůz je nabízen pouze s pohonem přední nápravy, což je dáno cenovou kategorií, do které se vůz musí vejít. V nabídce motorů najdeme pro model CRUZE SW hned dvě nové pohonné jednotky. Zážehovou 1,4 TURBO s výkonem 140 koní a vznětovou 1,7D o výkonu 130 koní. Obě verze jsou vybaveny systémem pro úsporu paliva START/STOP, se kterým vznětová verze dokáže jezdit v reálném provozu za pět litrů nafty.



Nabídku pohonných jednotek doplňují zážehové motory 1,6 124 koní, 1,8 141 koní a 2,0VCDI 163 koní známé již z verzi sedan a hatchback. O přenos výkonu se stará buď manuální pětistupňová převodovka ( 1,6 /1,8 ), nebo manuální šestistupňová převodovka ( 1,4TURBO, 1,7D, 2,0VCDI ) popřípadě šestistupňová automatická převodovka s možností ruční volby převodových stupňů ( 1,8, 2,0VCDI ). Zatímco motor 1,6 představuje jednoznačně ekonomickou variantu se všemi klady a zápory, motor 1,8 je někde na půl cesty a 1,4Turbo v kombinaci s 1,7D a 2,0VCDI pak představují vrcholné varianty pohonu.



V nabídce jsou čtyři stupně výbavy LS, LS+, LT a LTZ. V základu najdeme ABS, EBD, ESC ( stabilizační systém ), imobilizér, šestici airbagů, palubní počítač, denní svícení i stříbrný střešní podélný nosič. Další stupně výbavy pak nabídnou mimo jiné automatickou klimatizaci se vzduchovým filtrem, disky kol z lehkých slitin, automatické denní svícení, multimediální systém My Link, couvací kameru, nebo kožené čalounění interiéru.



Chevrolet Cruze SW při prvním setkání působí ve srovnání s konkurenty ve své třídě mohutnějším dojmem a velkorysé vnější rozměry se konstruktérům podařilo přenést i do interiéru vozu, neboť ať už sedíte na sedadle řidiče, spolujezdce, nebo na některém ze zadních sedadel, všude máte pocit volného prostoru kolem sebe. Přední sedadla mají dobré boční vedení, na obou zadních krajních sedadlech najdeme úchyty ISOFIX pro bezpečné upevnění dětské sedačky. V nabídce je kožené čalounění sedadel, na místě řidiče a spolujezdce s funkcí elektrického vyhřívání ( výbava LTZ ).



Zavazadlový prostor nabízí v uvozovkách základní objem 500 litrů a po odklopení podlahy je jasné, že výrobce dal v tomto případě přednost komfortu a praktičnosti před možností zvětšit ještě více objem zavazadelníku na úkor inteligentního řešení. Pod výklopnou podlahou zavazadlového prostoru totiž najdeme další praktické úložné prostory a schránky, které se už ale do celkového objemu zavazadelníku nezapočítávají. Svou roli zde určitě sehrála i snaha o rovnou podlahu, která vznikne po sklopení zadních sedadel a která je v tomto modelu k dispozici. V zavazadlovém prostoru nechybí praktické háčky pro zavěšení nákupních tašek, oka pro upevnění nákladu ani inteligentně řešená roleta, která kryje obsah zavazadelníku před zraky nenechavců a která navíc rovněž obsahuje praktické úložné schránky.



Přístrojové desce dominují klasické analogové ukazatele v kombinaci s uprostřed umístěným informačním displejem známé z verzí SEDAN a HATCHBACK. Palubní deska již nabízí nový design modelové řady 2013, kde v její střední části najdeme barevný dotykový displej nového multimediálního systému My Link. Hlavní předností tohoto zařízení je spolupráce s chytrými telefony, které se dnes těší oblibě stále širší skupiny uživatelů. My Link jsme zkoušeli s iPhonem 4. Párování proběhlo naprosto bez problémů, systém rovněž natáhl z telefonu kompletní telefonní seznam včetně seznamu posledních hovorů a bez problémů plnil funkci integrovaného hands free. Během telefonování nabídl slušnou kvalitu hovoru a především přehledné, jednoduché a intuitivní ovládání. Kromě telefonních hovorů umožňuje systém i prohlížení fotografií, přehrávání filmů a zároveň slouží k zobrazení obrazu z couvací kamery. Pod obrazovkou systému My Link najdeme ve výbavě LTZ ovládání automatické klimatizace se senzorem kvality ovzduší.



Co se dojmů z vozu týká, ty budou samozřejmě záviset na tom, jakému účelu má vůz sloužit a co od něj potenciální zákazník očekává. V našem případě jsme ocenili lepší dynamiku u zážehového agregátu 1,4TURBO oproti stávajícím agregátům 1,6 a 1,8. Přeplňovaný vznětový agregát 1,7D nás příjemně překvapil nízkou spotřebou při zachování slušné dynamiky jízdy, nevýhodu spatřujeme ve vyšší ceně. Dvoulitrový diesel VCDI a jeho 163 koní tradičně uspokojí temperamentněji orientované vyznavače vznětových motorů. Vůz zaujme elegantním designem, kde nenajdeme žádné rušivé prvky, interiér vozu působí elegantním dojmem a nabídne i velmi dobré dílenské zpracování.



Co se dojmů z jízdy týká, podobně jako tomu bylo v případě verze SEDAN i HATCHBACK i ve verzi STATION WAGON vykazuje Chevrolet Cruze SW velmi dobré jízdní vlastnosti, vůz dobře sedí i při agresivnějších manévrech.



Závěrem lze říci, že Chevrolet Cruze SW nabídne elegantní design karosérie, pětiletou tovární záruku, velmi slušné dílenské zpracování a tradiční téměř nulovou poruchovost modelů CRUZE obecně. Jeho přednosti ocení lidé s aktivním životním stylem nebo rodiny s dětmi, ale jeho prioritním cílem by měly být flotily firemních vozidel, pro které představuje ideální alternativu k tradičním Octaviím Combi. Vše bude samozřejmě záviset na fleetových podmínkách importéra.



Chevrolet Cruze SW - Ceníky a technické informace.






listopad 2012



Recenze aut - Chevrolet Cruze SW Recenze aut - Chevrolet Cruze SW Recenze aut - Chevrolet Cruze SW Recenze aut - Chevrolet Cruze SW Recenze aut - Chevrolet Cruze SW Recenze aut - Chevrolet Cruze SW Recenze aut - Chevrolet Cruze SW Recenze aut - Chevrolet Cruze SW Recenze aut - Chevrolet Cruze SW Recenze aut - Chevrolet Cruze SW Recenze aut - Chevrolet Cruze SW Recenze aut - Chevrolet Cruze SW Recenze aut - Chevrolet Cruze SW Recenze aut - Chevrolet Cruze SW Recenze aut - Chevrolet Cruze SW Recenze aut - Chevrolet Cruze SW Recenze aut - Chevrolet Cruze SW Recenze aut - Chevrolet Cruze SW Recenze aut - Chevrolet Cruze SW Recenze aut - Chevrolet Cruze SW Recenze aut - Chevrolet Cruze SW
© 2008 - 2016 CAR FOR YOU Tuklaty 186, 250 82 Úvaly u Prahy |