Chevrolet Orlando


Když jsme na frankfurtském autosalonu na podzim roku 2009 hledali stánek firmy Chevrolet a nakonec ho objevili, vzbudila v nás expozice mírné rozpaky. O šest měsíců později v Ženevě, už byla ale expozice Chevroletu znatelně rozsáhlejší a dávala tušit, že zvěsti o chystaných nových modelech pro náš trh nebyly jen plácnutím do vody. K vidění zde byl kromě nových modelů Spark a Cruze i koncept nového Avea a především rodinného mpv ORLANDO o kterém se již v té době hodně mluvilo. Za dalších pár měsíců , na podzim roku 2010 na autosalonu v Paříži už nabídl Chevrolet velkolepou expozici, která kromě sportovních modelů CAMARO A CORVETTE nabídla návštěvníkům hned několik novinek : 2011 CRUZE Hatchback , 2011 CAPTIVA , 2011 AVEO a především premiéru modelu ORLANDO v jeho sériové podobě.



Orlando představuje rodinné MPV, které v modelové řadě Chevroletu citelně scházelo. Jedná se o první model této kategorie v nabídce Chevroletu pro evropský trh, kde jsme ještě před zahájením prodeje registrovali množství dotazů ze strany našich zákazníků a tak se tomuto vozu v našem testu budeme věnovat podrobněji, než bylo doposud zvykem.



Přestože je dnes většina vozů vyvíjena na základě požadavků globálního trhu, nás v prvé řadě zajímá nakolik se přiblíží požadavkům našich zákazníků v České Republice a tak jsme jako vždy v minulosti usedli za volant Orlanda a zkusili shrnout co vlastně od takového vozu česká rodina očekává a na kolik se Orlando této představě blíží.



Minimálně pět míst k sezení a prostorný interiér

Jestli něco česká rodina potřebuje je to v první řadě prostor a to jak pro pasažéry, tak pro zavazadla a čím více ho bude tím lépe. 4652 mm dlouhé, 2164 mm široké a 1633 mm vysoké Orlando je ve všech stupních výbavy koncipováno jako sedmimístné MPV. Konstrukce předních sedadel nabízí vyrovnaný poměr mezi pohodlím a stabilitou, nechybí ani loketní opěrka pro řidiče. Příjemné je ,,divadelní“ uspořádání sedadel, kdy cestující v druhé řadě sedadel sedí výš , než v první a cestující v třetí řadě pak zase o něco výše, díky čemuž všichni vidí dopředu. Překvapilo nás množství místa pro cestující ve druhé řadě, není divu, že tady je Orlando nejlepší ve své třídě. Všechna sedadla ve druhé a třetí řadě sklopíte jednoduše pohybem jedné ruky, což usnadňuje nastupování do třetí řady. Z vlastní zkušenosti víme, že bez ohledu na to, co je psáno, místa ve třetí řadě je u naprosté většiny vozidel této kategorie nutné brát s rezervou, většinou svým prostorem nabídnou komfortní cestování na delší vzdálenosti pouze osobám menšího vzrůstu, nebo dětem. Orlando je v tomto ohledu značně velkorysé a místa je v třetí řadě skutečně více než je obvyklé a i tady má nejvíce prostoru pro hlavy cestujících ve své třídě. Čtyři dospělí a dvě děti najdou v Orlandu skutečné pohodlí bez jakýchkoli omezení i na cestu dlouhou několik set kilometrů. Na páteční cestu na chalupu pak můžete počítat s pěti dospělými a dvěma dětmi, tedy se sedmimístným obsazením vozu. Pro někoho možná představuje třetí řada sedadel zbytečnost, ale právě rodiny ji naopak ocení ve chvíli, kdy například dorazíte dvěma vozy na společnou dovolenou, vyložíte zavazadla a díky sedmimístnému uspořádání pak můžete výlety absolvovat společně jedním vozem, což s sebou přináší řadu nesporných výhod. Stejná situace nastane když máte s dětmi naplánovaný výlet a nečekaně projeví zájem i prarodiče. Žádný problém, všichni najdou v Orlandu své místo.



Dostatečně objemný zavazadlový prostor

Při plném obsazení sedmi pasažéry nabízí Orlando zavazadlový prostor o objemu 89 litrů, při nejčastěji využívaném obsazení pěti pasažéry, kdy třetí řadu sedadel sklopíme do podlahy se zavazadlový prostor rozroste na 496 litrů , při jízdě ve dvou pak máme k dispozici 856 litrů měřeno po spodní hranu bočních oken. Pokud Orlando naložíte až po střechu, v čemž Vám většinou nic nebrání, můžete počítat s objemem 1 499 litrů. Třetí řada sedadel po sklopení vytvoří rovnou podlahu v zavazadlovém prostoru , praktická je rovněž schránka v podlaze na konci zavazadlového prostoru, kam lze uložit povinou výbavu nebo i předměty, které by mohly znečistit ostatní zavazadla ( boty apod.) V nabídce příslušenství nechybí síťka do zavazadlového prostoru ani oblíbený organizér a protože žijeme v Čechách,samozřejmostí je i roleta která chrání zavazadlový prostor před zraky nenechavců. S pohotovostní hmotností 1730 -1812kg a celkovou hmotností 2287 – 2291kg a rozměrným zavazadelníkem uspokojí Orlando i podnikatele a řemeslníky, kteří potřebují vůz na práci, kde je třeba stále více počítat s přepravou zboží při udržení co nejnižších nákladů.



Poměrně často diskutovanou otázkou je možnost rozšíření zavazadlového prostoru ORLANDA vyjmutím třetí řady sedadel, jako je tomu u něktrých MPV vyšší třídy. Orlando nenabízí systém, kde bychom stisknutím páčky či uvolněním mechanické západky odjistili uchycení třetí řady sedadel. Slovo ,,nejde“ ale nemáme rádi a tak jsme se na celou věc podívali blíže. Pokud povolíte dva šrouby na dně schránky v zadní části vozu a schránku vyjmete tahem vzhůru, stačí povolit čtyři šrouby, které tvoří zadní uchycení třetí řady sedadel a jednotlivá sedadla pohybem směrem k zádi vozu bez problémů vyjmete. Celá akce netrvá déle než deset minut. Je na Vašem uvážení, zde ve voze ponecháte zadní schránku pro uložení poviné výbavy, nebo ji z vozu odstraníte spolu se sedadly. Výsledné zvětšení zavazadlového prostoru je patrné z připojených fotografií, kde jsme navíc při cestě ve třech a požadavku na maximum prostoru vyjmuli i levé zadní sedadlo.



Spolehlivý, úsporný motor a možnost manuální i automatické převodovky, vůz pro každodenní použití i pro cestu na dovolenou

V nabídce motorů naštěstí konstruktéři Chevroletu zachovali chladnou hlavu, řídili se rozumem a neosadili Orlando ani dvakrát přeplňovanou třináctistovkou ani jinou podobnou zběsilostí, za což jim jistě bude patřit dík a uznání budoucích majitelů. Pod kapotou Orlanda nalezneme trojici solidních agregátů. Benzinový čtyřválec 1,8 16V 141 koní, a dva nové dieselové agregáty - dieselový čtyřválec 2,0 VCDI 130 koní a 2,0 VCDI 163 koní. Oba dieselové agregáty jsou vybaveny filtrem pevných částic DPF, všechny tři motory plní emisní normu EURO 5. V nabídce jsou tři typy převodovek manuální pětistupňová pro benzinový motor 1,8 a dvojice nových převodovek pro dieselové motory . Manuální šestistupňová, která je v nabídce pro oba dieselové agregáty a šestistupňová automatická , která je v nabídce pouze pro silnější z nich. Zejména poslední zmiňovaná nás velmi příjemně překvapila a to jak kultivovaností provozu a změny převodových stupňů, tak i zátahem již od nízkých otáček, bez nepříjemné prodlevy a to i ve voze obsazeném sedmi dospělými. Co se spotřeby týká, výrobce uvádí kombinovanou spotřebu na 100km 7,3L u benzinové verze / 6,0L u dieselového agregátu s manuální převodovkou a 7,0L u dieselu v kombinaci s automatem. U každého rodinného auta je třeba počítat s tím, že kromě každodenního provozu musí minimálně jednou do roka pojmout celou rodinu a dovézt ji na dovolenou, což znamená ve většině případů cestu na delší vzdálenost a po dálnici. Při výše uvedených spotřebách, 130 – 163 koňmi pod kapotou a maximální rychlostí 180 – 195km/h ani tohle nebude pro Orlando problém.



Bezpečnost, vozíme ve voze děti a tak bychom chtěli minimalizovat riziko, že se jim něco stane.

Denně se za volantem setkáváme na českých silnících s důkazy toho, že doprava u nás má do bezpečnosti hodně daleko. Nerespektování základních silničních pravidel, agresivní jízda i řidiči, kteří nejsou schopní udržet vozidlo na silnici o nějakém sledování značení a dění kolem sebe už vůbec nemluvě. Určitému procentu nebezpečných situací se můžeme vyhnout včasnou reakcí a předvídáním chování ostatních, ale stále zbývá dost těch, které předvídat nemůžeme a právě tady mnohdy zdraví i život cestujících záleží na tom, v jakém voze v danou chvíli sedí.



Není žádným tajemstvím, že cílem Chevroletu bylo vytvořit jedno z nejbezpečnějších rodinných MPV na trhu a výrobce přinutil konstruktéry jít poměrně daleko za běžný standard. Už při prvním pohledu na Orlando působí vůz mohutně a nejen působí. Jako materiál při konstrukci klíčových konstrukčních prvků vozidla byl použit hliník v kombinaci s vysokopevnostní ocelí, ze které je zhotoveno 70% procent karoserie vozu. Mimořádná pozornost byla při konstrukci vozu věnována torzní tuhosti karosérie, která nemá za následek jen skvělou ovladatelnost vozu, ale především zásadním způsobem zvyšuje bezpečnost pasažérů. Za základ konstrukce skeletu karosérie byl použit systém integrovaného rámu, kdy horní část karoserie a rám podvozku tvoří společně s výztuhami střechy, A a B sloupků a prahů vozu jeden celek zhotovený kompletně z vysokopevnostní oceli. Pasažéry sedící uvnitř Orlanda tak obklopuje vysokopevnostní ocelová klec, která funguje na podobném principu jako rámy,které známe z vnitřku soutěžních vozidel a poskytuje vysoký stupeň ochrany při nárazu zepředu, zezadu i ze stran. Kryt z vysokopevnostní oceli chrání před proražením nebo poškozením i palivovou nádrž pro případ nárazu do zadní části vozu. Přední část vozu, která je z hlediska nárazu nejrizikovější je pak společně s uložením motoru konstruována tak, aby odváděla energii vzniklou při nárazu mimo prostor, kde sedí cestující uvnitř vozu. Dalším bezpečnostním prvkem je systém absorbce nárazu s duálním vedním síly nárazu v kombinaci s bočními výztuhami dveří, kde opět najdete vysokopevnostní ocel a kde smyslem těchto konstrukčních prvků je opět ochrana cestujících. Konstrukce zavěšení kol a podvozku vychází koncepčně z modelu Cruze a i u Orlanda nabízí výbornou směrovou stabilitu při agresivnější jízdě nebo při krizových manévrech. Bezpečnostní sloupek volantu i systém uchycení pedálů ( Pedal release system ), který v případě nárazu uvolní ukotvení pedálů a chrání tak před zraněním řidičovy nohy bereme už jako samozřejmost stejně jako uchycení dětské sedačky systémem ISOFIX, který zamezuje pohybu sedačky do stran, ke kterému mnohdy dochází při přichycení sedačky bezpečnostním pásem.



Píše se rok 2011 a tak nad bezpečností cestujících samozřejmě bdí i elektronické systémy souhrnně označované jako prvky aktivní bezpečnosti, kterým se budeme věnovat nyní.



Přítomnost ABS a rozdělovače brzdné síly EBD bereme v této kategorii jako samozřejmost. U všech modelů Orlanda najdeme ve standardu šestici air bagů . Přední - dvoustupňové s regulací rychlosti nafouknutí vaku v závislosti na síle nárazu. Boční, chránící cestující na předních sedadlech a hlavové, chránící cestující na první a druhé řadě sedadel.



Bezpečnostní pásy na předních sedadlech jsou kromě předpínačů vybaveny i omezovači zádržné síly. Dalším z prvků je hydraulický brzdový asistent HBA, který pomáhá řidiči při nouzovém nebo panickém brždění. Systém podle rychlosti sešlápnutí brzdového pedálu pozná zda se jedná o panické brzdění a v případě potřeby automatický zvýší brzdný tlak, čímž maximalizuje brzdný účinek a zkracuje brzdnou dráhu vozu . Vše proběhne tak rychle, že řidič zásah elektroniky do řízení vozu většinou ani nepostřehne.



Důležitým prvkem aktivní bezpečnosti Orlanda je elektronický systém řízení jízdní stability, známější pod zkratkou ESC ( Electronicic stability control ) který zasáhne ve chvíli, kdy styl jízdy dosáhne okamžiku, kdy hrozí nebezpečí smyku a následné ztráty kontroly nad vozidlem. V takovém případě systém pomocí regulace brzdného účinku na jednotlivá kola vozu zasáhne do řízení vozu a udržuje vozidlo ve směru, kterým se řidič hodlá ubírat a zajistí mu i nadále kontrolu nad řízením vozu. Jak již bylo několikrát zmíněno, bezpečnosti Orlanda byla věnována velká pozornost a tak mezi elektronickými systémy nechybí ani systém, který pomocí citlivých senzorů detekuje náraz v případě nehody a v takovém případě odemkne všechny zámky dveří, aby tak záchranářům umožnil co nejrychlejší přístup ke zraněným osobám uvnitř vozu.



Co se vnitřní výbavy týká, určitě bychom chtěli klimatizaci, dálkově ovládané centrální zamykání a rádio s CD.

Orlando je nabízeno v pěti stupních výbavy LS, LT, LT PLUS a LTZ. Podrobný výpis výbav je k nahlédnutí zde (výbavy – ceníky). Kromě nejlevnější výbavy LS, kde je však doplatek za klimatizaci přijatelných 15 000,-CZK je klimatizace u všech dalších stupňu,- výbavy ve standardu. Dálkově ovládané centrální zamykání a rádio s CD je ve standardu u všech verzí. Vyšší verze pak nabízejí kromě příplatkových disků z lehkých slitin například dešťový senzor, navigaci, vyhřívaná sedadla čalouněná kůží, parkovací asistent nebo tempomat.



A samozřejmě cena vozu a provozní náklady.

V tomto směru existují mezi zákazníky značné rozdíly v představě o tom, co je hodně a málo a ideální stav je vyjít vstříc všem. V tom vidíme další velké plus Orlanda, protože když se podíváme do ceníku zjistíme, že na na to, abychom si pořídili Orlando s klimatizací nám stačí 377 900,-CZK v hotovosti, žádné hvězdičky, žádné zkryté dodatky pod čarou, za tuhle cenu může zákazník odjet se sedmimístným rodinným autem s klimatizací a to je myslíme zásadní informace. Stejně dobře vypadá i pohled na druhou stranu ceníku, kde pokud vrcholnou verzi LTZ s dieselem 163 koní ještě dovybavíme šestistupňovou automatickou převodovkou, navigací, 18“ litými koly, střešním oknem, koženými sedadly s vyhříváním a přidáme všechno, co ještě lze na tento model z doplňkové výbavy objednat skončíme na ceně 599 000 včetně DPH, což je podle našeho názoru cena za kterou si české vedení Chevroletu zaslouží pomník.



A na závěr samozřejmě dojmy z jízdy.

Tentokrát jsme si pro porovnání vzali s sebou na cestu i dva hlavní konkurenty Orlanda - Renault Grand Scenic a Citroen Grand C4 Picasso, obě v nejlepších výbavách s dieselovými agregáty. Za volantem všech vozů se vystřídalo zhruba dvacet dobrovolníků, kteří běžně jezdí vozy různých značek i různých kategorií abychom měli skutečně objektivní vzorek a tady jsou výsledky.



Interiér a místo řidiče - Pochválili bychom pohodlná sedadla. Pozice řidiče za volantem umožňuje dobrý výhled i ovládání vozu, k čemuž přispívají i rozměrná vnější zpětná zrcátka, která většina přítomných chválila. Volant Orlanda je zhotovený z příjemného materiálu, padne dobře do ruky a na rozdíl od modelu Captiva, který nás šokoval rozměry volantu jeho průměr odpovídá velikosti vozu. Uspořádání palubní desky hodně připomíná model Cruze , rámečky kolem otáčkoměru a tachometru nám připomněly Camaro, všechny ovládací prvky najdete na obvyklých místech, vše je po ruce přehledně a logicky uspořádané. Trochu nás zamrzela absence dotykového displeje u příplatkové navigace, která činí ovládání navigace zpočátku trochu krkolomným, nicméně ten pocit trval jen do chvíle, než jsme usedli za volant Citroenu, protože nastavit v tomto voze cílovou destinaci vyžadovalo velkou časovou rezervu a notnou dávku trpělivosti. Lákavě a futuristicky působí u obou vozů ze země Galského kohouta velké LCD displeje plnící funkci přístrojové desky,u Citroenu navíc umístěné nesymetricky na palubní desce na půl cesty mezi řidičem a spolujezdcem, ale jen do té doby než se rozjedete, protože právě nesymetrické umístění displejů často a nepříjemně odvádí pozornost řidiče od dění před vozem,zejména při větší rychlosti nebo v hustém provozu. Takže jsme se rádi navrátili do Orlanda, kde se všechny podstatné ukazatele nacházejí v řidičově zorném poli a umožňují mu maximálně se soustředit na to, co se děje před ním. Klasického uspořádání přístrojů se dodnes drží i výrobci supersportů a vozů nejvyšší třídy a jak je vidět zřejmě ví proč. Už mnohokrát jsme si posteskli, že jediní Japonci dokáží řidiče nadchnout drobnostmi – detaily, které mnohdy nepředstavují nijak závratnou investici a přitom řidiči zpříjemní cestu a jsou důkazem, že konstruktéři přemýšleli hlavou. A světe div se, naše prosby byly vyslyšeny, neboť i Orlado se může něčím takovým pochlubit. Tou první je schránka umístěná pod výklopným panelem autorádia dostupná jedním stiskem tlačítka, do které lze umístit mobil, peněženku nebo přehrávač mp3 a kde zůstanou skryty před zraky nenechavců. Druhou ,, finesou“ je výklopné panoramatické zrcátko, které řidiči umožňuje sledovat co se děje během jízdy na zadních sedadlech zatímco druhé vnitřní zrcátko stále zobrazuje prostor za vozem. Drobnost, která je jen o nápadu, ale nemusíte se ani otáčet ani připevňovat na vnitřní zrcátko žádné nevzhledné příslušenství.



Cestování na druhé a třetí řadě sedadel – hned první co nás zarazilo při nastupování byl u Orlanda právě prostor ve druhé řadě sedadel, kterého je opravdu hodně a třeba v porovnání s Renaultem byl už rozdíl dost výrazný. Z vlastní zkušenosti z dlouhých cest víme, že právě tohle je jedna z věcí, které by neměly být opomíjeny. Praktický je systém vyklápění sedadel druhé řady jednou rukou, čímž získáme přístup do třetí řady. Tím se dostáváme k třetí řadě sedadel, kde se zúčastnění rozdělili na dva tábory, na ty kterým přišlo vzadu málo místa a na zbytek, který je přesvědčoval, že je tomu naopak a že v porovnání se standardem v této třídě nabízí Orlando naopak mnohem více prostoru než je obvyklé, což hned vzápětí potvrdila i čísla, kde v prostoru na třetí řadě bylo Orlando jednoznačně nejlepší. Debata skončila ve chvíli, kdy se všichni svezli v Renaultu, kde bylo místa skutečně poskrovnu a opěradla sedadel ve třetí řadě končila zhruba v půli zad. Nad čím by mohli konstruktéři Orlanda ještě trochu zapracovat je prostor pro umístění rolety kryjící zavazadlový prostor při obsazení sedmi pasažéry.



Podvozek, jízdní vlastnosti a komfort jízdy - podvozek Orlanda vychází z modelu Cruze, kde patřil k jedné z hlavních předností tohoto vozu díky optimálnímu poměru mezi pohodlím a stabilitou. I Orlando, přestože je u něj třeba počítat s mnohem větší hmotností nabízí pasažérům pohodlí a přitom sedí na silnici jistě a i v krizových manévrech s plně obsazeným vozem se chová předvídatelně , což se rozhodně nedalo říct o Citroenu, kde nás měkké pérování několikrát nepříjemně překvapilo. Jak Orlando, tak konkurenční Renault nabídly velmi dobře odhlučněný interiér , u Orlanda nás vzhledem k tvaru karoserie a velikosti zpětných zrcátek příjemně překvapila velmi nízká hladina aerodynamického hluku uvnitř vozu při vyšších rychlostech a jízdě po dálnici. Rovněž s tragickým stavem našich silnic si Orlando stejně jako jeho dva konkurenti poradilo bez problémů.



Motory a výkon - v dnešní době, kdy stále častěji nacházíme pod kapotou vozů motory, které bychom s ohledem na obsah a výkon hledali spíš u zahradní sekačky jsme velmi ocenili, že podobné zkušenosti nás konstruktéři Orlanda ušetřili a osadili Orlando trojicí agregátů, které mu všechny dávají velmi slušnou dynamiku a přitom plní požadavek na hospodárný provoz.



Závěr – většina zúčastněných se shodla na tom, že pokud by měli možnost volby, sáhli by jednoznačně po Orlandu , ale oproti tomu, na co jsme byli v minulosti u Chevroletu zvyklí, mezi hlavní argumenty patřil nejprve celkový dojem z jízdy, vnitřní prostor a bezpečnost a až teprve potom následovala výhodná cena, což je jistě dobrým signálem pro konstruktéry Chevroletu. Pokud bychom měli zhodnotit nakolik plní vůz požadavky dnešní české rodiny povedl se tvůrcům Orlanda skutečně husarský kousek, protože Orlando působí dojmem jako by bylo přesně ušito na míru dnešním rodinám řadícím se ke střední vrstvě obyvatel, které potřebují převážet zavazadla, děti, kola i ostatní předměty denní potřeby, ale i drobným živnostníkům i obchodním cestujícím, kteří potřebují převážet zavazadla a zboží, což Orlandu spolu s garancí 5 let nebo 120 000km i nízkou poruchovostí Chevroletů obecně dává šanci zaujmout dobrou pozici na poli fleetových vozů.



Na základě naších zkušeností opírajících se o více než 16 let působení na trhu s automobily spatřujeme velkou přednost Orlanda ještě v jedné věci a sice v tom, že u základní verze nabízí přesně to, co zákazníci tvořící jeho cílovou skupinu vyžadují a naopak nenabízí nic z toho, co považují za zbytečnost a co by jen nesmyslně zvedalo základní cenu a činilo tak vůz pro mnohé z nich nedostupným. České zastoupení Chevroletu v tomto případě svedlo jistě nelehký boj, na jehož konci je opravdu zajímavá cena, která odpovídá reálným možnostem potenciálního kupce v době stále probíhající krize a neustálého zvyšování životních nákladů, které se logicky promítá do kupní síly potenciálních zákazníků. Orlando tak představuje cestu jak si pořídit velmi solidní rodinný automobil za dobrou cenu a to je přesně to, co dnes většina rodin potřebuje.




únor 2011


Recenze aut - CHEVROLET Orlando Recenze aut - CHEVROLET Orlando Recenze aut - CHEVROLET Orlando Recenze aut - CHEVROLET Orlando Recenze aut - CHEVROLET Orlando Recenze aut - CHEVROLET Orlando Recenze aut - CHEVROLET Orlando Recenze aut - CHEVROLET Orlando Recenze aut - CHEVROLET Orlando Recenze aut - CHEVROLET Orlando
Prodej Chevrolet Orlando Recenze aut - CHEVROLET Orlando Recenze aut - CHEVROLET Orlando Recenze aut - CHEVROLET Orlando Recenze aut - CHEVROLET Orlando Recenze aut - CHEVROLET Orlando Recenze aut - CHEVROLET Orlando Recenze aut - CHEVROLET Orlando Recenze aut - CHEVROLET Orlando Recenze aut - CHEVROLET Orlando Recenze aut - CHEVROLET Orlando Recenze aut - CHEVROLET Orlando Recenze aut - CHEVROLET Orlando Recenze aut - CHEVROLET Orlando Recenze aut - CHEVROLET Orlando Recenze aut - CHEVROLET Orlando Recenze aut - CHEVROLET Orlando Recenze aut - CHEVROLET Orlando Recenze aut - CHEVROLET Orlando Recenze aut - CHEVROLET Orlando Recenze aut - CHEVROLET Orlando Recenze aut - CHEVROLET Orlando Recenze aut - CHEVROLET Orlando Recenze aut - CHEVROLET Orlando Recenze aut - CHEVROLET Orlando Recenze aut - CHEVROLET Orlando Recenze aut - CHEVROLET Orlando Recenze aut - CHEVROLET Orlando Recenze aut - CHEVROLET Orlando Recenze aut - CHEVROLET Orlando Recenze aut - CHEVROLET Orlando Recenze aut - CHEVROLET Orlando Recenze aut - CHEVROLET Orlando Recenze aut - CHEVROLET Orlando Recenze aut - CHEVROLET Orlando Recenze aut - CHEVROLET Orlando Recenze aut - CHEVROLET Orlando
© 2008 - 2016 CAR FOR YOU Tuklaty 186, 250 82 Úvaly u Prahy |